O kampanii

IDEA

Kilometry Dobra to stworzona w Polsce międzynarodowa kampania dobroczynna, coroczna akcja, w której mogą wziąć udział organizacje z całego świata.
To kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 3 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 2,3 mln zł na realizację 80 celów.
Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji, samorządów i biznesu.
Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, kościół, niepełnosprawnych, zdrowie.

Partnerem Strategicznym kampanii jest firma TAURON

tauron-maly

MISTRZOSTWA ŚWIATA W DOBROCI


Kilometry Dobra 2017 potrwają od 1 marca do 11 czerwca i odbywają się pod hasłem „Zostań Mistrzem Świata w Dobroci!”, ponieważ wszystkie miejscowości biorące udział w kampanii rywalizują o to zaszczytne miano. Laur Mistrzów Świata w Dobroci należał już do mieszkańców Lublina i Jarosławia, a w tym roku tytułu broni Białystok.

Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w szkołach, parafiach, stronę internetową, aukcje, koncerty itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa. Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale – stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Do rekordu potrzebujemy 75 km., czyli ponad 3,3 mln zł.

PROMOCJA FILANTROPII

W ostatniej edycji:

  • Ukazało się 905 publikacji medialnych o organizacjach uczestniczących w akcji.
  • Ekwiwalent reklamowy wyniósł 2 295 752 zł.
  • Informacje o Kilometrach Dobra dotarły do 6 369 073 osób.

Dotychczasowe efekty Kilometrów Dobra to m.in., stypendia naukowe dla dzieci z terenu małopolski, powstanie świetlicy rehabilitacyjnej dla niepełnosprawnych umysłowo
z Zamościa, remont przedszkola Sióstr Benedyktynek w Jarosławiu czy też zakup samochodu specjalistycznego dla rodziny ze Złotoryi.

Naszą akcję wspierają znani i lubiani ambasadorzy: Robert Lewandowski, Cezary Żak, zespół Perfect, IRA, Bracia Golec, Kamil Grosicki, Jakub Wawrzyniak, Łukasz Piszczek, Maciej Kot, prof. Walery Pisarek, Omenaa Mensah, Artur Barciś, Krzysztof Ibisz, Barbara Stępniak – Wilk, Jacek Krzynówek, Ewa Bem, Piotr Wyszomirski, Joachim Mencel, Paulina Maj, Witold Paszt. Hymn kampanii został w tym roku napisany i nagrany przez zespół Skaldowie.

Chcemy, by Kilometry Dobra stały się największą kampanią filantropijną w Polsce, a w 2020 były zbierane na wszystkich kontynentach, w 1000 miast na całym świecie.
Kilometry Dobra to prawdziwe Mistrzostwa Świata w Dobroci, weź w nich udział!

Zespół kampanii

Robert Kawałko

Robert Kawałko
Prezes Polskiego Instytutu Filantropii
Twórca Kampanii Kilometry Dobra

email: r.kawalko@pif.org.pl
tel.: +48 605 259 388

Jacek Mech

Jacek Mech
Manager Polskiego Instytutu Filantropii
Koordynator kampanii Kilometry Dobra

email: j.mech@pif.org.pl
tel.: +48 535 868 530

Agata Pasek

Agata Pasek
Asystentka kampanii Kilometry Dobra

email: a.pasek@pif.org.pl

Katarzyna Meus

Katarzyna Meus
Asystentka kampanii Kilometry Dobra

email: k.meus@pif.org.pl

Poprzedni managerowie Kilometrów Dobra

Justyna Kinasz

Justyna Kinasz
manager w roku 2014

Jakub Howaniec

Jakub Howaniec
manager w latach 2014-2015

Autorem logotypu kampanii Kilometry Dobra jest Mateusz Grzelkiewicz.

Fundacja Polski Instytut Filantropii informuje, że na swoich stronach internetowych i w aplikacjach wykorzystuje pliki “cookies”. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików “cookies”, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu.
Zobacz hymn kampanii