O kampanii

Kilometry Dobra to stworzona w Polsce międzynarodowa kampania dobroczynna, jedyna, w której mogą wziąć udział organizacje z całego świata. Nie jest to jednorazowa akcja jak kiedyś Ice Bucket Challenge, lecz regularna, powtarzana co roku.

To kampania, która sprawia, że organizacje pozarządowe uzyskują pieniądze na realizację swoich celów. W ciągu ostatnich 4 lat do fundacji i stowarzyszeń trafiło już ponad 3,2 mln zł. na realizację 130 projektów.

5. edycja Kampanii rozpocznie się 1 marca i potrwa do 3 czerwca 2018 r.


Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji, samorządów i biznesu.

Dzięki temu budujemy koalicję, która ma większą siłę przebicia w dotarciu do darczyńców i mediów.

Kilometry Dobra działają w oparciu o współpracę organizacji z wielu miejscowości – wiosek,

miast i miasteczek, w Polsce i za granicą. Budujemy porozumienie, które ma wielką siłę przebicia w komunikacji z darczyńcami, mediami, instytucjami.

Kampania integruje i mobilizuje lokalne społeczności w działaniu dla wspólnego dobra.

Zbieramy pieniądze na różne cele społeczne: edukację, bezpieczeństwo, ekologię, sport, kulturę, potrzeby humanitarne, kościół, niepełnosprawnych, zdrowie.

Dodatkowo, Kilometry Dobra to wygodny sposób zbierania pieniędzy, gdyż:

  • Każda organizacja zbiera na swój cel.
  • Pieniądze trafiają bezpośrednio do każdej organizacji, nigdy nie są na jednym koncie.

Organizacje są wyposażane w materiały promocyjne (ulotki, skarbonki, bannery, roll upy, koszulki), dostają swoją stronę internetową, wsparcie techniczne i dedykowane szkolenie z fundraisingu. Nad kampanią czuwa też zespół, który promuje działania organizacji w mediach ogólnopolskich i kanałach społecznościowych.

Przez 3 miesiące organizacje pozyskują pieniądze wszystkimi dostępnymi metodami: poprzez zbiórki w szkołach, parafiach, stronę internetową, aukcje, koncerty itp. Kampanii towarzyszy próba pobicia rekordu Guinnessa.
Konkurencją jest układanie ciągu monet o jednym nominale – stąd Kilometry Dobra. Monety przykleja się na taśmę klejącą, tworząc metrowe odcinki (to ułatwienie wprowadzili kilka lat temu Filipińczycy). Do rekordu potrzebujemy 75 km., czyli ponad 3,3 mln zł.

Naszą akcję wspierają znani i lubiani ambasadorzy: Robert Lewandowski, Cezary Żak, zespół Perfect, IRA, Bracia Golec, Kamil Grosicki, Jakub Wawrzyniak, Łukasz Piszczek, Maciej Kot, prof. Walery Pisarek, Omenaa Mensah, Artur Barciś, Krzysztof Ibisz, Barbara Stępniak – Wilk, Jacek Krzynówek, Ewa Bem, Piotr Wyszomirski, Joachim Mencel, Paulina Maj, Witold Paszt.

Hymn kampanii został napisany i nagrany przez zespół Skaldowie.

Organizacja dużej i skutecznej kampanii fundraisingowej to koszt 300 – 500 tys. zł. Uczestnicząc w kampanii Kilometry Dobra organizacje ponoszą nawet kilkaset razy mniejsze koszty. Wkład własny zależy od wielkości miejscowości, w której dana organizacja będzie przeprowadzać finał.

Chcemy, by Kilometry Dobra stały się największą kampanią filantropijną w Polsce, a w 2020 były zbierane na wszystkich kontynentach, w 1000 miast na całym świecie.

W roku 2017
zespół kampanii tworzyli

Robert Kawałko

Robert Kawałko
Prezes Polskiego Instytutu Filantropii
Twórca Kampanii Kilometry Dobra

email: r.kawalko@pif.org.pl
tel.: +48 605 259 388

Jacek Mech

Jacek Mech
Manager Polskiego Instytutu Filantropii
Koordynator kampanii Kilometry Dobra

email: j.mech@pif.org.pl
tel.: +48 535 868 530

Agata Pasek

Agata Pasek
Asystentka kampanii Kilometry Dobra

email: a.pasek@pif.org.pl

Katarzyna Meus

Katarzyna Meus
Asystentka kampanii Kilometry Dobra

email: k.meus@pif.org.pl

Poprzedni managerowie Kilometrów Dobra

Justyna Kinasz

Justyna Kinasz
manager w roku 2014

Jakub Howaniec

Jakub Howaniec
manager w latach 2014-2015

Autorem logotypu kampanii Kilometry Dobra jest Mateusz Grzelkiewicz.

Zobacz hymn kampanii